Prima pagina » Formare online

Formare online


    
      
        Oamenii vor sa se simta impliniti si fericiti. Isi doresc ca viata lor sa aiba un sens. Dupa un secol in care accentul a fost pus pe rezultatele obtinute, oamenii cauta tot mai mult sa aiba o viata care sa le aduca satisfactie. Multi ajung sa aiba satisfactii profesionale si financiare si simt ca asta nu este de ajuns.

        Coaching-ul s-a dezvoltat impreuna ca miscare de dezvoltare personala si astfel pe langa componenta de excelenta profesionala si performanta inalta, coaching-ul abordeaza si potentialul personal pentru implinire. Coaching-ul urmareste nu doar obiectivele profesionale, ci si pe cele din viata personala si echilibrarea diferitelor sfere.
   
          Aflati mai multe despre coching accesand GHIDUL DE COACHING PENTRU PARTICIPANTII LA PROGRAMUL "Managerul in Armura". - click pentru download
        

De ce si cum evaluam angajatii?

Cati dintre angajati asteapta plini de nerabdare si emotie pozitiva intalnire a de evaluare a performantelor? Din experienta mea, prea putini au aceste sentimente. In schimb foarte intalnite sunt: nelinistea, temerile si poate resentimentele. Iar ele sunt intalnite la ambele parti implicate in evaluare: la cel evaluat si la managerul care evalueaza performanta.

De ce se intampla asta? Multi dintre noi nu suntem confortabili sa stim ca suntem evaluati… sau judecati. Si avand asta in minte, este posibil ca managerul care evalueaza  sa “impacheteze “ excesiv ceea ce are de spus.

Important este sa impachetezi ce ai de spus astfel incat sa ajunga la urechile si inima deschise ale celui evaluat. Caci oricat de valide sunt unele observatii, ele vor avea efect zero daca ajung la niste urechi inchise.

Incepem cu pozitiv. Deja cam toata lumea se asteapta la inceputul pozitiv. Tehnica sandwich-ului  (incepe cu ceva pozitiv, spune negativul si termina cu ceva pozitiv) a fost atat de folosita incat toata lumea se asteapta ca dupa ceva pozitiv sa urmeze “dusul rece”.

Si atunci cum incepem pozitiv ? O idee ar fi sa vorbim despre rezultatele obtinute ,despre abilitatile si trasaturile de comportament observate care au determinat acele rezultate. 

De la rezultatele obtinute putem sa facem trecerea spre obiectivele viitoare si ce ii trebuie angajatului (sa stie sau sa aiba la dispozitie) pentru a atinge acele obiective. Este util sa-i cereti persoanei evaluate sa vina pregatita cu o lista de obiective pe care si le propune pentru anul urmator.  Acum e momentul sa  vorbim despre obiectivele in fiecare arie cheie . Discutam  despre actiuni, resurse, planuri de actiune in termeni cat mai specifici. Gasim raspunsurile la CE si CUM va fi realizat. Pentru a avea planuri si obiective pe care angajatul sa si le insuseasca, este de preferat sa adresam multe intrebari si sa ascultam. De asemenea,  este ESENTIAL aici sa clarificam  standardele de performanta, adica ce inseamna un rezultat nesatisfacator, satisfacator sau excelent ( cu orice evaluari intermediare  dorite).

Acum ca ati discutat despre viitor, ati agreat  obiective si ati stabilit impreuna drumul catre succesul anului urmator, este momentul  sa discutati despre “probleme”.  Abordarea problemelor este bine sa fie facuta direct, cinstit si neutru.  Vor fi folosite exemple clare, fapte si nu opinii, iar aprecierile vor fi facute in relatie cu comportamente specifice si nu cu persoana (ex.” in mod constant lucrarile sunt predate cu intarziere” vs “numai o persoana indolenta ar preda cu intarziere lucrarea”).

Pe tot parcursul intalnirii aratati-va sustinerea pentru persoana din fata voastra. Este sursa increderii in  relatia de colaborare, iar daca atitudinea noastra  ca manageri , lideri si formatori de oameni, este de deschidere, curiozitate si sprijin pentru persoana evaluata, vom avea doar de castigat.

Ca si manageri putem intalni  persoane care nu sunt potrivite pentru echipa noastra si a caror rezultate sau comportamente nu se imbunatatesc. Nu intamplator am adus in discutie comportamentele necorespunzatoare intr-o echipa. Adesea  unele comportamente daunatoare sunt tolerate in cadrul unor echipe, la adapostul scuzei  ca “persoana este foarte buna profesional, insa are o fire dificila” sau “ isi face treaba, ce daca e negativist si demotivat”.

Stiu ca e foarte dificil sa pierzi din echipa un om care are rezultate, dar de fapt obiectivul nostru este o ECHIPA care are rezultate . Ca si manageri ar trebui sa ne intrebam ce comportamente validam prin acceptare sau prin lipsa de actiune si care este impactul in planul rezulatelor?

Incheiati prin a stabili un plan de urmarire a planului. “Daca nu inspectati ceea ce asteptati, nu asteptati ceea ce asteptati” – este unul dintre motto-urile folosite in cursul Managerul in Armura.

Toate aceste lucruri aplicate pot face din intalnirea de evaluare a performatelor o experienta pozitiva orientata spre viitor si crestere.

Inchei acest articol prin a dori  managerilor care citesc acest articol sa fie printre acei manageri  alaturi de care orice angajat si-ar dori sa lucreze, pentru ca ii ajuta sa isi valorifice potentialul la maxim.

 

Giuliana Boicu

Trainer si coach, cu o experienta  de management de 17 ani

People Investment

 

10 sfaturi pentru manageri la inceput de cariera

 

Fay Vincent a fost succesiv presedinte al consiliului de administratie la Columbia Pictures Industries, vice-presedinte executiv la Coca-Cola si al optulea comisar al Major League Baseball din SUA. In cotidianul Wall Street Journal, el ofera 10 sfaturi pentru managerii aflati la debut de cariera:

 


- Evitati sa faceti confidente. Cu cat veti vorbi mai putin despre ingrijorarile dumneavoastra, despre planuri si asteptari, cu atat va fi mai bine. O conversatie pe care o considerati lipsita de importanta pe moment se poate dovedi devastatoare mai tarziu.
- Administrati toate nivelurile. Petreceti-va timp cu subalternii de la nivelurile inferioare si aveti grija sa-i tratati intotdeauna cu respect si simpatie. O buna reputatie incepe sa se construiasca din josul scarii ierarhice.
- Leadership-ul este o slujba cu norma intreaga. Ceasul acestei responsabilitati nu se opreste niciodata. Subalternii  va urmaresc toate semnalele pe care le transmiteti, iar nerabdarea, deceptia sau nesiguranta pot fi exagerate de catre cei care vor comunica in legatura cu aceste mesaje implicite. Ingrijiti-va sa nu scrieti niciodata ceva inainte de a va gandi la modul in care acel lucru ar putea fi interpretat. Luati seama la e-mail-uri: cuvintele scrise raman.
- Ascultati ceea ce au de spus ceilalti. Luati masa cel putin o data pe saptamana cu echipa dumneavoastra sau alaturati-va ei din cand in cand in pauza de cafea pentru a auzi ce au de spus ceilalti. Ascultati cu atentie atunci cand cineva vi se adreseaza, indeosebi daca este vorba de critici care va privesc. In acest caz, faceti efortul sa-i oferiti un raspuns, pe care sa-l cantariti bine in prealabil.
- Fiti prudent cu umorul. O gluma pe care o considerati haioasa poate avea un efect invers si sa va faca sa pareti stangace sau condescendent. Umorul este riscant. Nu glumiti niciodata in legatura cu subiecte grave.
- Definiti-va prioritatile. Lucrul cel mai important trebuie sa ramana intr-adevar cel mai important. Explicati-va strategia si repetati acest lucru ori de cate ori este necesar.
- Nu va plangeti. Daca ceva merge prost, nu aruncati vina pe altcineva, pe fostii manageri, pe timpul nepotrivit, pe nesansa sau pe concurenti. Nu va situati nici in defensiva, ci continuati sa mergeti inainte.
Aveti incredere in consilierii dumneavoastra si acceptati-le expertiza. Nu porniti de la prejudecati despre piata si fiti convins ca o informatie perfecta asupra pietei nu exista.
- Evitati sa folositi prea mult cuvantul "mediu". Feriti-va de medii atunci cand va pregatiti proiectiile asupra viitoarelor evolutii. Media da un sentiment de securitate inselator. Pregatiti-va pentru ce-i mai rau: adeseori, asta se va si intampla.
- Microfonul nu este niciodata inchis. Nu spuneti niciodata ceva ce nu v-ar placea sa cititi pe prima pagina a unui ziar. Atunci cand va adresati presei, evitati sa raspundeti la intrebari ipotetice. Nu acceptati niciodata sa vorbiti "off the record". Singurul raspuns potrivit intr-o situatie de criza este adevarul. In plus, in calitate de conducator al unei mari intreprinderi, nu aveti viata privata si fiecare pas gresit din viata personala poate fi exploatat de mass-media. Minciunile sunt de regula dezvaluite in timp si prejudiciile pe care le pot provoca, dumneavoastra si companiei, pot fi foarte importante. Protejati-va reputatia si alegeti adevarul. Daca nu puteti sau nu doriti sa raspundeti la o intrebare, spuneti acest lucru.


5 modalitati prin care poti stapani arta ascultarii
de
Silviu Marian Banila 

Ascultarea eficienta a celorlalti reprezinta una din cele mai importante calitati ale unui lider si antreprenorii de pretutindeni trebuie sa-si dezvolte capacitatea de a pleca urechea la toti cei din jur.

 

Popularitatea retelelor sociale ne-a invatat ca utilizatorii vor sa fie ascultati si acelasi lucru este valabil in cazul angajatilor si clientilor. Din pacate, multi antreprenori nu stiu sa ii asculte pe cei de langa ei.

Cea mai mare parte a problemei are legatura cu faptul ca antreprenorii nu sunt instruiti in arta ascultarii si a conversatiei, spune Chris Majer, fondatorul si CEO-ul Human Potential Project si autorul lucrarii "The Power to Transform: Passion, Power, and Purpose in Daily Life".

"Potrivit International Listening Association, peste 35 de studii arata ca ascultarea este o calitate principala pentru succesul in afaceri; din nefericire, doar 2% dintre toti antreprenorii participa la un training de dezvoltare a aptitudinilor de ascultare", spune Majer.

"Ascultarea si "arta" de a-i asculta pe ceilalti nu sunt predate in scolile de business si exista putine cursuri disponibile pentru companii. Subiectul este ignorat si incadrat la capitolul "emotional".

 

O calitate valoroasa

"Subestimarea importantei ascultarii eficiente poate avea consecinte costisitoare. "Companiile pierd miliarde de dolari in fiecare an", precizeaza Majer. "Ascultarea este o interpretare activa care contureaza realitatea si reprezinta solutia pentru imbunatatirea productivitatii angajatilor si imbunatatirea afacerilor".

Comunicarea reprezinta si cheia gestionarii atmosferei dintr-o companie. "Lipsa acestei ascultari determina comportamente neprevazute in randul angajatilor, lipsa increderii, resentimente si chiar demisia unor oameni buni", spune Majer, "in timp ce angajatii care se simt ascultati si intelesi au un moral mai bun, o ambitie mai mare, o incredere sporita, care determina majorarea productivitatii si a profitabilitatii".

Pe masura ce antreprenorii se confrunta cu numarul tot mai mare de clienti foarte informati, datorita exploziei tehnologice, ascultarea devine o prioritate, precizeaza Majer. 

"Toate informatiile despre preturile si caracteristicile unui produs sunt disponibile pe internet, astfel incat avantajul competitiv al unui antreprenor nu mai consta in preturile mai mici", subliniaza Majer. "Avantajul sta in customer service si esenta acestuia este comunicarea. Cand iti asculti clientii si te ocupi de cererile lor, vor face in continuare afaceri cu tine, chiar si atunci cand ai preturi mai ridicate".

Ascultarea clientilor poate determina majorarea business-ului, spune specialistul in antreprenoriat Steve Blue, care are o experienta de peste treizeci de ani in management si consultanta.

"In urma cu cativa ani, am lansat un produs bazat pe reclamatia unui client, care avea o problema", spune Blue, care este si presedintele/CEO-ul Miller Ingenuity, o companie furnizoare de solutii pentru industria feroviara. "Clientul a mentionat acea problema in trecere, ca si cum nimeni nu l-ar fi ascultat pana atunci. Dar eu l-am ascultat. Dupa ce m-am documentat, am infiintat un parteneriat, in care clientul a testat produsul respectiv. Acesta a devenit unul de succes si compania mea a obtinut milioane de dolari, rezolvand o problema majora in industria specifica".

Sfaturi pentru comunicare. Cum ii ascultam cu atentie pe ceilalti

Comunicarea eficienta poate deschide numeroase usi, contribuie la majorarea veniturilor, imbunatateste customer service-ul si stimuleaza productivitatea angajatilor tai. Cu totii avem datoria sa ne dezvoltam calitatile de buni ascultatori. 

1. Ignora sfaturile "batranesti"

"Teoria comunicarii, predata in unele institutii, apartine, de obicei, de anii '70, fiind demodata", spune Majer. "Practica inutila il sfatuieste pe ascultator sa fie atent la ce se spune si sa repete acele afirmatii. De exemplu: "Ai spus ca Bob va intarzia cu raportul, deoarece s-a stricat imprimanta". Aceasta tehnica "ii invita" pe oameni sa fie "papagali", sa rateze intregul scop al unei conversatii".

2. Interpreteaza ceea ce auzi

Ascultarea eficienta implica nu numai ascultarea, ci si interpretarea mesajului, spune Majer. "De exemplu, referitor la afirmatia despre Bob si imprimanta lui stricata, ar fi fost mai folositor sa oferim o interpretare: "Am auzit ce ai spus despre Bob si cred ca este lenes si se foloseste din nou de o scuza infantila, pentru a nu livra proiectul la timp".

3. Clarifica afirmatiile emise de cealalta persoana

Blue precizeaza ca partenerul sau de afaceri din Brazilia, care vorbeste o engleza "stricata", este totusi un comunicator foarte bun si stie sa clarifice anumite lucruri. "Ori de cate ori vorbim despre ceva important, imi spune: "Vreau sa ma asigur ca am inteles"... Apoi ma "citeaza" si eu ii spun ce inseamna fiecare element in parte". Acest lucru functioneaza si in cazul oamenilor care folosesc aceeasi limba, deoarece ambii indivizi se asigura ca au fost auziti si intelesi.









4. Foloseste intrebari "deschise"

Poti deschide "usa comunicarii" prin adresarea unor intrebari care incurajeaza interpretarea, precum: "Spune-mi ce ai inteles din ce ti-am spus" sau "In ce masura iti afecteaza afirmatiile mele gandirea?"

5. Valideaza afirmatiile pe care le-ai auzit

"Clientii vor sa fie ascultati si sa le fie confirmate afirmatiile", spune Merilee Kern, proprietar al agentie de PR Kern Communications. "Este absolut necesar sa tratezi afirmatiile unui client cu entuziasm si respect, chiar si atunci cand discuta "pe langa subiect", spune Kern. "Trebuie sa apreciezi efortul acestuia si sa il lamuresti; trebuie sa ajungeti la o solutie comuna".

De asemenea, faptul ca asculti pe cineva cu atentie nu inseamna neaparat si ca esti de acord cu acea persoana, subliniaza Majer. "Pot sa ascult punctul de vedere al acestui om, dar sa nu fiu de acord cu el si sa nu actionez in consecinta", spune Majer. "Ceea ce este important tine de atentia si angajamentul meu. De asemenea, clientul si angajatul reusesc sa isi pastreze demnitatea umana, cand se simt ascultati si intelesi".

        
Vizitatori: 67143
MASS MEDIA

Acest kit vi-l dedicam dvs, jurnalistilor si celorlalti reprezentanti mass media, parteneriii nostri in comunicarea cu publicul larg.


DOCUMENTE

In aceasta sectiune veti gasi documentele necesare inscrierii la cursuri.